Vítězství
Kasparov – zástupce „lidské rasy“ – však nakonec nad strojem zvítězil, protože porazil Deep Blue v zápase třemi výhrami a dvěma remízami a odnesl si cenu 400 000 dolarů. Celou akci sledovalo online přibližně 6 milionů lidí po celém světě.
Kasparov již dříve porazil Deep Thought, prototyp Deep Blue vyvinutý výzkumníky IBM v roce 1989, ačkoli on i další šachoví velmistři čas od času s počítači prohrávali, a to v partiích, které trvaly hodinu nebo méně.
Šest partií
Zápas z února 1996 byl významný tím, že se v něm poprvé utkal člověk a počítač v regulérním zápase na šest partií, v němž měl každý hráč dvě hodiny na provedení 40 tahů, dvě hodiny na dokončení dalších 20 tahů a pak dalších 60 minut na ukončení partie.
Kasparov, který se narodil v roce 1963 v ázerbájdžánském Baku, se ve 13 letech stal juniorským mistrem Sovětského svazu v šachu a v roce 1985, ve svých 22 letech, nejmladším mistrem světa v historii, když porazil legendárního sovětského hráče Anatolije Karpova.
Odveta
Kasparov, mnohými považován za nejlepšího šachistu v historii, byl známý svým odvážným stylem hry a schopností měnit taktiku uprostřed partie.
V roce 1997 se uskutečnila odveta mezi Kasparovem a vylepšeným Deep Blue. Kasparov vyhrál první partii, počítač druhou a další tři partie skončily remízou. Dne 11. května 1997 Deep Blue překvapivě zvítězil v šesté partii – a získal výhru 700 000 dolarů.
V roce 2003 se Kasparov utkal s jiným počítačovým programem, „ Deep Junior“. Zápas skončil remízou. Kasparov ukončil profesionální šachovou kariéru v roce 2005.
Zdroj: History, wikipedia