fb pixel
Vyhledávání

Streamovací služby z duše nenávidím, zničily hudební trh, říká Petr Ostrouchov v (NE)BLÁZNI

Zdroj: Neblázni

V posledních letech, hlavně po velkém úspěchu dvou desek Vladimíra Mišíka, patří mezi nejžádanější hudební producenty v Česku. „S Vláďou pomalu začínáme spolupracovat i na desce třetí. Na koncertování se necítí, ale když pracujeme ve studiu na jediné písni, pořád zpívá skvěle,“ říká hudebník a zároveň advokát Petr Ostrouchov v dalším díle (NE)BLÁZNI.

Martin Miko
Martin Miko 15.9.2023, 10:11

Rozhovor s Petrem Ostrouchovem

Léto trávil tradičně na Šumavě, kde má chalupu, ale tentokrát se v půlce srpna vrátil do Prahy na pohřeb svého kamaráda Honzy Kaliny, frontmana Sta zvířat.

Tato skupina je pro Petra Ostrouchova naprosto zásadní, nastoupil do ní roku 1993. „Bizarní bylo, že jsem do té doby vůbec neposlouchal styl ska a nikdy jsem nehrál na elektrickou kytaru. Byl jsem chudý vysokoškolský student, ale babička mi naštěstí kytaru koupila.“

V (NE)BLÁZNI vypráví, jak se díky kapele stal advokátem a jak si v advokátní kanceláři, kde je dnes partnerem, našel manželku: „Bez Sta zvířat by šla moje životní cesta určitě jinudy.“

Ve Sto zvířatech se učil produkovat desky a vydržel s nimi celé mládí, čtrnáct let. „Když Honza v srpnu zemřel, hlavou mi najednou vířily společné zážitky tak plasticky, jako bych odešel teprve před týdnem. Samozřejmě jsem vzpomínal třeba na naše dvě turné po Spojených státech, vždyť to bylo neuvěřitelné! Ve svých třadvaceti letech jsem mohl cestovat s veselou českou ska kapelou od New Yorku po Kalifornii.“

V (NE)BLÁZNI Petr Ostrouchov vypráví o muzice i z pohledu vydavatele, který například právě nyní pouští do světa dvě další nové desky, s nimiž pomohl i hudebně – jednu udělal se zpěvačkou jménem Katarzia, druhou s Jakubem Königem.

Podrobně vysvětluje, proč patří mezi odpůrce současných streamovacích služeb typu Spotify: „Ekonomicky to hudební trh ničí,“ konstatuje. „Veškeré minoritní žáry, které dřív jakžtakž fungovaly z prodeje nižších tisíců desek, dnes nemají nárok na ekonomickou životaschopnost bez sponzorů nebo dotací. Samotné muzikanty může uživit koncertování, ale nahrávání desek ve studiích dříve živilo spoustu dalších lidí, a tenhle model v době streamovacích služeb zkolaboval. Pokud se něco nezmění, vidím to s hudebním trhem černě,“ říká Petr Ostrouchov v (NE)BLÁZNI.

Podobné články

Doporučujeme

Další články