Peníze jsou efektivnější než víčka
Kdybyste vypili 500 dvoulitrových lahví Coca Coly, zaplatili byste za ně při ceně 30 korun za lahev zhruba 15 000 korun českých. Víčky z těchto lahví byste přispěli na nemocné děti zhruba 6 až 7 korun českých. Nezdá se vám to bizarní? Z pohledu vyprodukovaného plastu i z výše odměny pro nemocné děti je te nepoměr zcela absurdní. Mnohem více se vyplatí, když každý měsíc na charitu pošlete stokorunu. Zájem o sbírání víček v Česku přes svou zjevnou nesmyslnost však stále roste.
Sbíráním víček se z vás navíc nestanou žádní ekologové a ani lidé, kteří jsou šetrní k přírodě, protože k tomu, abyste získali víčko, si musíte koupit PET lahev s nápojem, čímž podporujete prodej plastu. Tak se dostáváte do záludného kruhu, ve kterém svou duši vykupujete tím, že malou část z plastového výrobku dáte na dobrou věc.
V Česku navíc existují „ekologické“ soutěže, které nabádají ke sběru víček i děti na základních školách. Naštěstí je součástí těchto projektů i edukativní prvek v podobě seznamování dětí s důležitostí třídění plastu a recyklování odpadu, což je rozhodně jedna z pozitivních věcí na celé této problematice.
Mnohem efektivnější by bylo, kdyby lidé nekupovali vodu v PET lahví a raději pili vodu z kohoutku. V případě, že ve vašem městě není poživatelná voda z kohoutku, není nic jednoduššího než si koupit filtrační konvici na vodu. I to ve výsledku vyjde levněji.
Když si tedy sečtete všechny výhody a nevýhody sbírání víček, zjistíte, že bude výrazně lepší pít filtrovanou vodu, kterou si můžete nosit v kvalitní plastové lahvi. Z ekonomického hlediska bude pro všechny nejlepší, když někomu peníze prostě pošlete. Kdybychom byli konspirační teoretici, tipli bychom si, že sbírání víček vymyslela nejaká nadnárodní korporace typu Pepsi nebo Coca Cola, aby podpořila prodej svých výrobků. Ale to my samozřejmě nejsme!
A zde je velká galerie nejpopulárnějších filmových Hitlerů.