fb pixel
Vyhledávání

8 důvodů, proč by se vzducholodě měly vrátit do oblak

... a proč jsou ve spoustě ohledů lepší než letadla nebo vrtulníky.

1. Už nevybuchují

788px-Hindenburg_burning Foto: Gus Pasquerella A vlastně nemusely vybuchovat nikdy. Všichni znají záběry hořící německé vzducholodi LZ 129 Hindenburg, která shořela při přistání v roce 1937. Ta byla naplněna vodíkem, ale už v tu dobu běžně létaly vzducholodi naplněné inertním héliem. Ve třicátých letech však Spojené státy uvalily na Německo embargo na dovoz tohoto plynu - proto byly německé vzdušné koráby tak nebezpečné.

2. Jsou ekologické

1054153003_D-LZZF_Zeppelin-NT_Deutsche-Zeppelin-Re luftfahrt.net Vzducholoď nemusí na to, aby se udržela ve vzduchu, vynakládat žádnou energii - pouze na stoupání, klesání a pohyb.

3. Umí létat fakt vysoko

stratobus-thales-google-loon thalesgroup.com Firmy Thales a Finmeccanica v současné době vyvíjejí dálkově ovládanou vzducholoď StratoBus, která bude moci létat ve výšce dvaceti kilometrů, tedy ve stratosféře. Bude schopna plnit podobné úkoly jako satelity, akorát je mnohem levnější. Na podobném projektu s názvem HALE-D pracoval i americký Lockheed Martin.

4. Unesou hodně těžký náklad

3 hybridairvehicles.com Britská firma Hybrid Air Vehicles bude již brzy nabízet vzducholoď Airlander, která zvládne přepravit až 200 tun nákladu na vzdálenost téměř pěti tisíc kilometrů.

5. Když jim dojde palivo, nespadnou

429_n goodyearblimp.com Takže v pohodě přepraví i pasažéry s chorobným strachem z létání.

6. Umí být rychlé

graf-zeppelin-los-angele004a airships.net Guinessova kniha rekordů říká, že nejvyšší zaznamenaná rychlost je 112 km/h - stanovil ji známý Steve Fossett ve vzducholodi Zeppelin Luftshifftechnik LZ N07-100 v roce 2004. Velké německé vzducholodi z dvacátých a třicátých let minulého století však údajně zvládaly až 140 km/h.

7. Skvěle se na ně kouká

773px-NH43901-enhanced Foto: U. S. Naval Historical Center Už zmíněný Airlander bude mít délku 92 metrů. Vzducholodě třídy Zeppelin a americké letadlové vzducholodě USS Akron a Macon měly téměř čtvrt kilometru. Umíte si to představit ve vzduchu? Nádhera...

8. Nepotřebují velká letiště

empire-and-zeppelin aeroscape.org A vlastně nepotřebují žádná letiště. Věděli jste, že na 102. podlaží Empire State Building měl původně být přistávací terminál pro vzducholodě? Nebyl však nikdy použit, obrázky zakotvených lodí najdete leda tak na dobových kreslených pohlednicích.

A TADY se podívejte na 10 přezdívek normalizačních aut.

Podobné články

Doporučujeme

Další články